چگونه عسل کاملا طبیعی بخریم؟

عسل یکی از محصولات طبیعی و خوشمزه است که بسیاری از خواص درمانی و سلامتی دارد. عسل می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی، درمان سرماخوردگی، زخم‌ها، التهابات، کاهش استرس و افسردگی، بهبود حافظه و هوش و بسیاری از مزایای دیگر کمک کند. عسل همچنین یک منبع غنی از انرژی، ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها است که برای سلامت بدن ضروری هستند.

اما متاسفانه تمام عسل‌های بازار طبیعی نیستند و بعضی از آن‌ها حاوی مواد شیمیایی، شکر، رنگ و طعم دهنده‌های مصنوعی و چربی‌های حیوانی هستند که به جای فایده، ضرر به بدن می‌زنند. برای خرید عسل کاملا طبیعی باید به چند نکته توجه کنید:

– عسل طبیعی رنگ و بوی خاص خود را از گل‌ها و گیاهان مختلف به دست می‌آورد. برای مثال عسل آویشن رنگ زرد روشن و بوی تند و خوشبو دارد. عسل گون رنگ قهوه‌ای تیره و بوی تلخ دارد. عسل چهار گل رنگ قرمز و بوی شیرین دارد. اگر عسل رنگ یکنواخت و بوی نامشخص داشته باشد، احتمال دارد که تقلب شده باشد.

– عسل طبیعی بافت نرم و لطیف دارد و در دمای اتاق جامد مانده و رس نمی‌کند. اگر عسل خیلی سفت یا خیلی مایع باشد، نشانه‌ای از حرارت دادن یا اضافه کردن شکر است.

– عسل طبیعی در آب سرد حل نمی‌شود و لایه‌ای روغن مانند روی سطح آب تشکیل میدهد. اگر عسل در آب حل شود ینشان دهنده حضور شکر است.

– عسل طبیعی با کاغذ فروشگاه جذب نمی شود. اگر قطره‌ای از عسل را روی کاغذ فروشگاه بکشید، کاغذ جذب نمی کند. اگر کاغذ جذب کند یا لکه کاغذ را تغییر داد یعنی عسل تقلبی است.

بیشتر بخوانید  بهار نارنج: رازهای شگفت‌انگیز دمنوشی معجزه‌کننده

– عسل طبیعی با نان سفیدی یکپارچه نمی شود. اگر قطره ای از عسل را روی نان سفیدی بریزید، عسل با نان یکپارچه نمی شود و لایه ای جداگانه روی نان می ماند. اگر عسل با نان یکپارچه شود یعنی شکر دارد.

– عسل طبیعی برگه آزمایشگاه و ضمانت نامه دارد. برای اطمینان از کیفیت عسل، بهتر است از فروشندگان معتبر و مورد اعتماد خرید کنید که برگه آزمایشگاه و ضمانت نامه بازگشت وجه را همراه عسل ارائه دهند.

امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.
با تشکر از شما

 

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!
X