چرا باید قهوه ترکیبی بخریم؟ مزایا و معایب انواع قهوه ترکیبی

قهوه ترکیبی یا بلند، نوعی قهوه است که از ترکیب دو یا چند نوع دانه قهوه با ویژگی های مختلف ساخته می شود. هدف از ترکیب قهوه ها، ایجاد یک محصول با طعم، عطر، رنگ و کف دلخواه است. برخی از قهوه های ترکیبی برای دم کردن با ابزار های مختلف مانند فرانس پرس، موکاپات، کافتیر و غیره مناسب هستند و برخی دیگر برای تهیه اسپرسو و نوشیدنی های مبتنی بر آن طراحی شده اند.

قهوه های ترکیبی معمولا از دو گروه عمده قهوه، یعنی عربیکا و ربوستا، ساخته می شوند. عربیکا نوعی قهوه با کافئین کم، طعم شیرین و عطر گل و میوه است. ربوستا نوعی قهوه با کافئین زیاد، طعم تلخ و عطر چوب و سبز است. با ترکیب این دو نوع قهوه، محصولات متنوع و متعادلی به دست می آیند که هم کافئین مناسب را دارند و هم طعم و عطر خوشایند.

برای خرید قهوه ترکیبی، باید به چند نکته توجه کنید. اول این که نسبت عربیکا و ربوستا در قهوه را بدانید. اگر دنبال یک قهوه با کافئین زیاد و طعم تلخ هستید، قهوه های با ربوستا بالاتر مناسب شما هستند. اگر دنبال یک قهوه با کافئین کمتر و طعم شیرین تر هستید، قهوه های با عربیکا بالاتر بهترین گزینه شما هستند.

دوم این که نحوه برشت کاری قهوه را در نظر بگیرید. قهوه های با برشت سبک، رنگ روشن تر، طعم ترش تر و عطر گل و میوه دارند. قهوه های با برشت تیره، رنگ تیره تر، طعم شیرین تر و عطر چوب و سبز دارند. بستگی به سلیقه شخصی شما دارد که کدام نحوه برشت را ترجیح می دهید.

بیشتر بخوانید  معرفی و لذت بردن از طعم گراندیوز چای سیاه گلستان مدل ارل گری با مقدار 500 گرم

سوم این که شکل قالب قهوه را انتخاب کنید. قالب قالب قالت به صورت دانۀ کامل یا آسیاب شده می باشد. اگر قهوه را با ابزار های دم کردن مانند فرانس پرس، موکاپات و غیره مصرف می کنید، بهتر است قهوه را در قالب دانۀ کامل بخرید و خودتان آن را آسیاب کنید. این کار باعث می شود که قهوه تازه تر و خوشمزه تر باشد. اگر قهوه را با ماشین اسپرسو مصرف می کنید، بهتر است قهوه را در قالب آسیاب شده بخرید و درجه آسیاب شدن آن را با توجه به نوع ماشین انتخاب کنید. این کار باعث می شود که قهوه به خوبی استخراج شود و کف مناسب را داشته باشد.

قهوه ترکیبی یکی از بهترین گزینه ها برای دوستداران قهوه است. با خرید قهوه ترکیبی، می توانید از تنوع طعم، عطر، رنگ و کف قهوه لذت ببرید. برای خرید قهوه ترکیبی، می توانید از فروشگاه های اینترنتی معتبر و با کیفیت استفاده کنید. برای مثال، فروشگاه اینترنتی کافی استور¹، فروشگاه اینترنتی قهوه گارنیک⁴، فروشگاه اینترنتی قهوه هیپو⁵ و فروشگاه اینترنتی قهوه ملو⁶، برخی از فروشگاه های اینترنتی هستند که قهوه های ترکیبی با کیفیت و قیمت مناسب به فروش می رسانند.

 

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!
X