چای سیاه پرتقال نیوشا: دمنوشی خوشمزه و سالم با خواص فوق العاده

چای سیاه پرتقال نیوشا یکی از محصولات شرکت نیوشانیک است که با ترکیب چای سیاه و پودر پرتقال خشک شده تهیه شده است. این دمنوش علاوه بر داشتن طعم و عطر لذت بخش، دارای خواص بسیار مفید و متنوعی برای سلامتی بدن است. در این مقاله به برخی از این خواص می پردازیم.

– افزایش ایمنی بدن و مقابله با عفونت ها: پرتقال یک منبع غنی از ویتامین C است که یک آنتی اکسیدان قوی است و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. ویتامین C باعث محافظت از سلول های بدن در برابر آسیب های اکسیداتیو و رادیکال های آزاد می شود و به جلوگیری از بروز سرماخوردگی، آنفولانزا، عفونت های تنفسی و گوارشی می پردازد. همچنین پرتقال حاوی فلاونوئید های مختلف است که خاصیت ضد التهاب، ضد قارچ، ضد باکتری و ضد ویروس دارند و به درمان عفونت های مختلف کمک می کنند.

– کاهش فشار خون و کلسترول: چای سیاه حاوی تانین های فعال است که باعث افزایش تولید نیترات در بدن می شود. نیترات باعث گسترش عروق خونی و کاهش فشار خون می شود. همچنین چای سیاه به کاهش جذب چربی در روده کمک می کند و به کاهش سطح کلسترول خون منجر می شود. پرتقال نیز حاوی هسپیریدین است که گروه خاصی از فلاونوئید ها است که به کاهش فشار خون و کلسترول خون کمک می کند.

– حفظ سلامت قلب و عروق: چای سیاه پرتقال نیوشا با کاهش فشار خون و کلسترول خون، به حفظ سلامت قلب و عروق کمک می کند. این دمنوش با جلوگیری از احتباس آب در بدن، به رفع برخوردار شدگان از قلب نارسای قلب مفید است. همچنین چای سبز پرتقال نیٔٔوشا حاوی کاتچین است که یک آنتی اکسیدان قوی است و باعث محافظت از سلول های قلبی در برابر آسیب های اکسیداتیو می شود. کاتچین همچنین باعث انسداد ترکیبات پلی فنول در بدن می شود که باعث جلوگیری از سرطان قلب می شود.

بیشتر بخوانید  چگونه با خرید پک دمنوش هدیه، لحظات دلپذیری را به اشتراک بگذاریم

– رفع یبوست و بهبود عملکرد گوارش: چای سیاه پرتقال نیوشا دارای فیبر غیر قابل حل است که باعث رفع یبوست و تسهیل حرکت روده می شود. این دمنوش نیز به تنظیم ترشحات گوارشی کمک می کند و به بهبود عملکرد گوارش می پردازد. چای سیاه پرتقال نیوشا به رفع نفخ، تهوع، استفراغ، سوزش سر دل و سایر ناراحتی های گوارشی مفید است.

– پوست زیبا و جوان: چای سیاه پرتقال نیوشا دارای ویتامین C و فلاونوئید های مختلف است که به تقویت کلاژن در پوست کمک می کند. کلاژن یک پروتئین است که باعث افزایش الاستیسیته و شادابی پوست می شود. این دمنوش با جلوگیری از اکسیداسیون پوست، به کاهش چین و چروک، لک ها، جای جوش ها و پیری زودرس پوست مفید است.

– انرژی بخش و آرام بخش: چای سیاه پرتقال نیوشا دارای قند طبیعی است که باعث افزایش انرژی بدن می شود. این دمنوش نیز دارای خاصیت آرام بخش است و به تسکین استرس، اضطراب، افسردگی و بهبود خلق و خو می پردازد.

به این ترتیب، چای سیاه پرتقال نیوشا، یکی از بهترین دمنوش ها برای سلامتی بدن است.
زمان و شرایط مصرف چای سیاه پرتقال نیوشا را بشنوید:

– این دمنوش را می توان در هر فصل و در هر زمانی از روز مصرف کرد. اما بهتر است در صبحانه یا بعد از غذا بنوشید تا از خواص آن بهره مند شوید.
– این دمنوش را می توان با شکر، عسل، لیمو یا نعناع مزه دار کرد. اما اگر می خواهید از خواص لاغری آن استفاده کنید، بهتر است بدون شیرین کننده بنوشید.
– این دمنوش را می توان با گرم کردن آب و اضافه کردن یک قاشق چای سیاه پرتقال نیوشا به آن تهیه کرد. باید این دمنوش را حدود 5 تا 10 دقیقه بجوشانید تا عصاره چای و پودر پرتقال به آب بچسبد.
– این دمنوش را می توان با دستورالعمل های مختلف و خلاقانه ترکیب کرد. برای مثال، می توانید با اضافه کردن زعفران، دارچین، هل یا جوز هندی به آن، طعم و عطر جدیدی به آن بدهید. یا می توانید با استفاده از شیر، خامه، کره یا شکلات، نوشیدنی شیرین و خامه ای با طعم چای سیاه پرتقال نیوشا بسازید.

بیشتر بخوانید  شیرین کننده استویا

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!
X