چای سیاه دارچین: نوشیدنی خوشمزه و سالم با خواص فراوان

چای سیاه دارچین یکی از انواع چای های محبوب و پرطرفدار است که با ترکیب چای سیاه و چوب دارچین تهیه می شود. این چای علاوه بر طعم شیرین و خوشبویی که دارد، برای سلامتی بدن نیز بسیار مفید است. در این مقاله به برخی از خواص چای سیاه دارچین اشاره خواهیم کرد و طرز تهیه آن را نیز آموزش خواهیم داد.

برخی از مزایای چای دارچین سیاه عبارتند از:

– این کمک می کند تا به کاهش سطح قند خون و بهبود حساسیت به انسولین. این می تواند برای افراد مبتلا به دیابت یا پیش دیابت مفید باشد.
این سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و با عفونت ها مبارزه می کند. دارچین دارای خواص ضد باکتری، ضد ویروسی و ضد قارچی است که می تواند بدن را از بیماری های مختلف محافظت کند.
– التهاب و درد را کاهش می دهد. دارچین دارای اثرات ضد التهابی است که می تواند به تسکین ارتروز، گرفتگی قاعدگی، سردرد و سایر شرایط کمک کند.
– هضم را بهبود می بخشد و از نفخ جلوگیری می کند. دارچین تولید بزاق و اب معده را تحریک می کند که می تواند به تجزیه غذا و جلوگیری از گاز و سوء هاضمه کمک کند.
-روحیه و حافظه رو بهتر میکنه . دارچین حاوی سینامالدهید است، ترکیبی که می تواند فعالیت انتقال دهنده های عصبی در مغز مانند سروتونین و دوپامین را تعدیل کند. این می تواند عملکرد شناختی، خلق و خو و هوشیاری را بهبود بخشد.

برای تهیه چای دارچین سیاه، به مواد زیر نیاز دارید:

بیشتر بخوانید  پودر شیرین کننده استویا: طعمی طبیعی و شیرین بدون اثرات جانبی

– 4 فنجان اب
– 4 کیسه چای سیاه و سفید و یا 2 قاشق غذاخوری چای سیاه شل
– 4 چوب دارچین یا 2 قاشق چای خوری دارچین زمین
– عسل یا شکر به طعم

مراحل به شرح زیر است:

– اب را در یک ماهی تابه روی حرارت بالا بجوشانید.
– کیسه های چای یا چای شل و چوب دارچین یا دارچین زمین را به اب جوش اضافه کنید. حرارت را کاهش دهید و به مدت 10 دقیقه بجوشانید.
– چای را به یک قوری یا فنجان فشار دهید. عسل یا شکر را برای طعم و مزه اضافه کنید و از چای دارچین سیاه خود لذت ببرید.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!
X