چای ارل گری؛ یک نوشیدنی معطر و خوشمزه با خواص فراوان

چای ارل گری یکی از محبوب‌ترین و فاخرترین انواع چای سیاه در جهان است که با افزودن روغن ترنج به برگ‌های چای تهیه می‌شود. این چای نام خود را از یکی از نخست‌وزیران انگلستان به نام چارلز گری گرفته است که در قرن نوزدهم میلادی زندگی می‌کرد. او برای اولین بار عصاره‌ی ترنج را به چای سیاه اضافه کرد و از طعم و عطر منحصر به فرد آن لذت برد. امروزه، چای ارل گری در سراسر دنیا مورد استقبال قرار گرفته و دارای خواص متعددی برای سلامتی است. در این مقاله، به بررسی تاریخچه، طرز تهیه و خواص چای ارل گری خواهیم پرداخت.

تاریخچه چای ارل گری

چای ارل گری به افتخار چارلز گری، نخست‌وزیر انگلستان در دوره‌ی حکومت ویکتوریا، نام‌گذاری شده است. او در سال ۱۸۳۰ میلادی به عنوان نخست‌وزیر منصوب شد و تا سال ۱۸۳۴ در این مقام باقی ماند. او برای اصلاحات سیاسی و اجتماعی، حمایت از آزادی تجارت و مبارزه با برده‌داری شناخته می‌شود. او همچنین علاقه‌مند به چای بود و هر روز چندین فنجان چای می‌نوشید.

داستان رایج درباره‌ی تولید چای ارل گری این است که یک دوست چینی از چارلز گری، به عنوان هدیه، برگ‌های چای سیاه را با عصاره‌ی ترنج ترکیب کرد و به او فرستاد. دلیل این کار، حفظ تازگی و طول عمر برگ‌های چای در طول سفر طولانی بود. چارلز گری از طعم و عطر خاص این چای خوشحال شد و آن را به دوستان و مهمانان خود معرفی کرد. به زودی، تقاضا برای این نوع چای در سطح کشور بالا رفت و تولیدکنندگان چای نام آن را به افتخار نخست‌وزیر، چای ارل گری نامیدند.

بیشتر بخوانید  قیمت چای یک کیلویی لیپتون: لذت بی‌پایان از طعم و خواص چای در یک بسته بزرگ

البته، داستان فوق ممکن است صحت نداشته باشد و فقط یک افسانه باشد. بعضی منابع تاریخی نشان می‌دهند که استفاده از ترنج در چای قبل از دوران چارلز گری شروع شده بود. همچنین، شواهد نشان می‌دهند که خود چارلز گری هرگز به چین سفر نکرده بود و دوست چینی خاصی نداشت. پس، ممکن است تولیدکنندگان چای با استفاده از نام مشهور نخست‌وزیر، سعی در جذب مشتریان بیشتر داشته باشند.

طرز تهیه چای ارل گری
برای تهیه یک فنجان خوشمزه و خوشبویی از چای ارل گری شما به مواد زیر نیاز دارید:

یک قاشق چای پیچک ارل گری
یک فنجان آب جوش
شکر، عسل، شیر یا لیمو به دلخواه
روش تهیه:

برگ‌های چای را در یک قوری یا یک فنجان بریزید.
آب جوش را روی برگ‌های چای بریزید و قوری یا فنجان را ببندید.
چای را برای حدود سه تا پنج دقیقه دم کنید. مدت زمان دم کردن بستگی به طعم مورد نظر شما دارد. اگر دوست دارید چای تلخ‌تر باشد، مدت زمان بیشتری را صبر کنید.
چای را از روی برگ‌ها صاف کنید و در فنجان بریزید.
شکر، عسل، شیر یا لیمو را به مقدار دلخواه به چای اضافه کنید و هم بزنید.
از نوشیدن چای ارل گری لذت ببرید.

بیشتر بخوانید  خرید چای آنلاین

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!
X