خواص شگفت‌انگیز دارچین برای سلامتی، زیبایی و درمان بیماری‌ها

دارچین یکی از ادویه‌های معروف و محبوب است که علاوه بر طعم و عطر خوشایند، خواص درمانی فراوانی دارد. دارچین از پوست داخلی درخت دارچین به دست می‌آید که در کشورهای گرمسیری مانند هند، سریلانکا و چین رشد می‌کند. دارچین انواع مختلفی دارد که مهم‌ترین آن‌ها دارچین سیلان و دارچین کاسیا هستند. دارچین سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها، ترکیبات ضد التهاب، روغن‌های ضد باکتری و ضد قارچ است که به بدن در مقابل عفونت‌ها، بیماری‌ها و آسیب‌های اکسیداتیو محافظت می‌کند. در این مقاله به بررسی 24 خاصیت دارچین برای سلامتی، زیبایی و درمان برخی از بیماری‌های رایج مثل دیابت، فشار خون، کلسترول و چاقی خواهیم پرداخت.

خواص دارچین برای کنترل دیابت

یکی از خواص مهم دارچین برای سلامتی، تاثیر آن بر کاهش قند خون و کنترل دیابت است. دارچین با افزایش حساسیت به انسولین، کمک می‌کند تا قند خون به سلول‌ها منتقل شود و از انباشته شدن آن در خون جلوگیری کند. انسولین یک هورمون است که توسط پانکراس ترشح می‌شود و نقش مهمی در تنظیم میزان قند خون دارد. برخی از افراد به دلیل نقص ژنتیکی یا عوامل دیگر، حساسیت کافی به انسولین ندارند و در نتیجه قند خون آن‌ها بالا می‌رود. این حالت به نام دیابت نوع 2 شناخته می‌شود و ممکن است منجر به بروز عوارض جدی مثل آسیب به کلیه‌ها، قلب، چشم‌ها و عروق شود. دارچین با افزایش حساسیت به انسولین، می‌تواند به درمان و پیشگیری از دیابت نوع 2 کمک کند. برخی از مطالعات نشان داده‌اند که مصرف روزانه 1 تا 6 گرم دارچین می‌تواند قند خون را تا 29 درصد کاهش دهد . همچنین، دارچین با کاهش فعالیت آلفا-گلوکوزیداز، یک آنزیم که قابلیت شکست قندهای پیچیده را دارد، جذب قند خون را در روده کم می‌کند.

بیشتر بخوانید  کاوش در قیمت چای رایتون: طعمی دلچسب از لذت و بهای انتخاب

خواص دارچین برای کاهش فشار خون

فشار خون بالا یا هایپرتانسیون یکی از عوامل خطرساز برای بروز بیماری‌های قلبی و عروقی است. فشار خون بالا ممکن است باعث آسیب به عروق، قلب، مغز، چشم‌ها و کلیه‌ها شود و در موارد شدید منجر به سکته قلبی یا مغزی شود. دارچین با خواص ضد التهاب و آنتی‌اکسیدانی خود، می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند. دارچین با افزایش تولید نیتریک اکساید، یک ماده که باعث انبساط عروق می‌شود، باعث کاهش مقاومت عروقی و در نتیجه کاهش فشار خون می‌شود. همچنین، دارچین با کنترل قند خون و کلسترول، دو عامل دیگر مرتبط با فشار خون بالا، نقش مثبتی در سلامت قلب و عروق دارد. برخی از مطالعات نشان داده‌اند که مصرف روزانه 2 گرم دارچین می‌تواند فشار خون را تا 5.39 میلی‌متر جیوه کاهش دهد .

 

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!
X